DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Marka Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 201
Güz
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere marka olgusu hakkındaki temel kavram ve unsurlar, markalaşma süreci, marka yaratma stratejileri, marka konumlandırılması, marka iletişim strateji ve yöntemleri, global marka yönetimi konularının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Marka ile ilgili kavramları ve unsurları tanımlayabilecek,
  • Marka yaratma stratejileri oluşturabilecek,
  • Markaların konumlandırılmasını yorumlayabilecek,
  • Pazarlama programı oluşturabilecektir.
  • Marka iletişimini planlayabilecek,
Ders Tanımı Bu ders ile öğrencilere marka ve ilgili kavramlar, marka yaratma stratejileri, markanın görsel ve işitsel unsurları, küresel marka yönetimi ve pazarlama programı konuları anlatılmaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı -
2 Pazarlamaya Giriş İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 1, sf. 5-12.
3 Bütünleşik Pazarlama Yönetimi İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 2, sf. 13-22.
4 Marka Kavramı İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 2, sf. 24-32.
5 Marka Değeri ve Marka Sermayesi İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 3, sf. 35-41.
6 Marka Yaratma Stratejileri İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 4, sf. 44-53.
7 Markanın Konumlandırılması İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 5, sf. 57-61.
8 Ara sınav
9 Markanın Görsel Unsurları İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 6, sf. 63-79.
10 Markanın İşitsel Unsurları İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 6, sf.80-83.
11 Marka İletişimi İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 7, sf. 85-91.
12 Global Marka Yönetimi İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 7, sf. 99-110.
13 Araştırma ve Sunum Haftası Öğrencilere kapsamlı araştırma dahilinde konu verilecek ve sonuçları sınıfta sunulacak. Ayrıca, ilgili konu kapsamında bir rapor hazırlanacaktır.
14 Araştırma ve Sunum Haftası Öğrencilere kapsamlı araştırma dahilinde konu verilecek ve sonuçları sınıfta sunulacak. Ayrıca, ilgili konu kapsamında bir rapor hazırlanacaktır.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi -
16 Final
Ders Kitabı

Ahmet Hamdi İslamoğlu & Duygu Fırat (2016), "Stratejik Marka Yönetimi", Beta Yayınları, ISBN 6053337898.

Önerilen Okumalar/Materyaller

David Aaker (2016), "Güçlü Markalar Yaratmak", Mediacat Kitapları, ISBN 6055755164.

David Aaker (2016), "Markalama: Başarıya Ulaştıran 20 Temel İlke", Mediacat Kitapları, ISBN 6054584574.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
15
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
8
2
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
20
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

X
3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

X
5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

X
7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

X
12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest