Dersin Adı | Marka Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MPAZ 201 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere marka olgusu hakkındaki temel kavram ve unsurlar, markalaşma süreci, marka yaratma stratejileri, marka konumlandırılması, marka iletişim strateji ve yöntemleri, global marka yönetimi konularının öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders ile öğrencilere marka ve ilgili kavramlar, marka yaratma stratejileri, markanın görsel ve işitsel unsurları, küresel marka yönetimi ve pazarlama programı konuları anlatılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı | - |
2 | Pazarlamaya Giriş | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 1, sf. 5-12. |
3 | Bütünleşik Pazarlama Yönetimi | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 2, sf. 13-22. |
4 | Marka Kavramı | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 2, sf. 24-32. |
5 | Marka Değeri ve Marka Sermayesi | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 3, sf. 35-41. |
6 | Marka Yaratma Stratejileri | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 4, sf. 44-53. |
7 | Markanın Konumlandırılması | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 5, sf. 57-61. |
8 | Ara sınav | |
9 | Markanın Görsel Unsurları | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 6, sf. 63-79. |
10 | Markanın İşitsel Unsurları | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 6, sf.80-83. |
11 | Marka İletişimi | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 7, sf. 85-91. |
12 | Global Marka Yönetimi | İslamoğlu, A. H. & Fırat, D. (2016). Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN 6053337898, Bölüm 7, sf. 99-110. |
13 | Araştırma ve Sunum Haftası | Öğrencilere kapsamlı araştırma dahilinde konu verilecek ve sonuçları sınıfta sunulacak. Ayrıca, ilgili konu kapsamında bir rapor hazırlanacaktır. |
14 | Araştırma ve Sunum Haftası | Öğrencilere kapsamlı araştırma dahilinde konu verilecek ve sonuçları sınıfta sunulacak. Ayrıca, ilgili konu kapsamında bir rapor hazırlanacaktır. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ahmet Hamdi İslamoğlu & Duygu Fırat (2016), "Stratejik Marka Yönetimi", Beta Yayınları, ISBN 6053337898. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | David Aaker (2016), "Güçlü Markalar Yaratmak", Mediacat Kitapları, ISBN 6055755164. David Aaker (2016), "Markalama: Başarıya Ulaştıran 20 Temel İlke", Mediacat Kitapları, ISBN 6054584574. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | 15 | |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. | X | ||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. | X | ||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | ||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. | X | ||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. | X | ||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. | |||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. | X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | X | ||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest